Dissabte 26 d’abril de 2023 una trentena de persones ens vam aplegar a l’Ecotros per tal de participar en una nova Jornada de plantada d’espècies autòctones al Barranc de Santes Creus i contribuir en la neteja i acondicionament del Sender del Silenci
De la mà d’Àngel Perurena @perma_lau , agricultor sintròpic i permacultor, els participants vàrem aprendre com i què plantar per ajudar a crear un ecosistema madur i variat al tal·lus de la llera del barranc, continuant amb la plantada d’aromàtiques realitzada anteriorment a l’entorn del sender . Després entre tots vam ajudar a recondicionar el Sender del Silenci – Ecotour, ruta d’educació ambiental per a conèixer i atansar-nos al Barranc de Santes Creus i descobrir els seus valors i també els impactes i pressions que sofreix com l’acumulació de deixalles i la proliferació de plantes exòtiques invasores.
Aquesta vegada i com a agraïment al compromís amb la natura i l’esforç realitzat , tothom va gaudir d’una visita al molí i obrador de garrofes de l’EcoNau de la mà de Dani i Cecile dos dels seus socis promotors, on ens van explicar les novetats en les instal·lacions i maquinària d’aquest darrer any. Per últim es va muntar una llarga taula amb més de 30 comensals per gaudir d’ una fideuada vegetariana i d’una altra de marinera i per poder tastar alguns dels productes de l’obrador com la melassa que adinyava l’ensalada de l’hort amb flors de primavera i les cerveses casolanes.
Agraïm la presència de totes eles persones voluntàries i una vegada més l’ajuda dels joves del Centre de menors de l’Ametlla de Mar, que ens solen acompanyar en gairebé totes les jornades de voluntariat, i als que aquesta vegada hem pogut conèixer més a fons, així com a alguns/es dels seus monitors/res, en compartit taula i dinar amb ells com a cloenda de la jornada de voluntariat.




Deixeu un comentari