El passat 4 de febrer l’alumnat i professorat de 3r ESO @ieelperello van participar en una de les nostres sortides d’educació ambiental per tal de conèixer un espai local en custòdia: el Safranar

L’alumnat va:

  • Conèixer l’espai i la seva biodiversitat
  • Descobrir les antigues Mines de Dalt i de Baix
  • Entendre la importància de la custòdia del territori
  • Aprendre tècniques de mostreig
  • Xalar molt

I per una mala casualitat van ser també conscient dels impactes i pressions que sofreixen els espais naturals, fluvials o no, en trobar -se amb una rassa feta  a la llera per protecció del camí proper , segons ens van dir, i sobre tot per la mort d’un Bernat pescaire i un Martinet blanc, dos dels ocells que sobrevolaven sovint l’espai i formaven part del seu habitat.

Les monitores van avisar als agents rurals que van atansar-se al lloc per retirar els cadàvers i fer-ne la necròpsia . Ens van dir que ens avisarien dels resultats però al cap de dos mesos encara no en sabem res. Tampoc hem aconseguit que cap administració faci  una analítica d’aigua ja que hi havia un vessament estrany a l’aigua a prop del lloc on van aparèixer els animals morts.

L’ Activitat es troba emmarcada dins del Projecte de custòdia fluvial del barranc de Santes Creus, capçaleres i zona humida de desembocadura a l’Ametlla de Mar – El Perelló (2021-2029)

Amb el suport de: Agència Catalana de l’Aigua