El dia 21 de maig, Graëllsia, vam realitzar una jornada de treball de camp amb l’alumnat i professorat de 3r i 4t de primària de l’Escola Sant Llatzer, dintre del Projecte la Xarxa Natura et protegeix.

L’excursió va començar amb una interessant visita guiada al Centre d’Interpretació de la pesca de Tivenys, oberta expressament per a l’ocasió, per part de l’Ajuntament. Gràcies a les viscudes explicacions de Roberto, el guia, tots vam poder copsar la importància que el riu Ebre va tindre durant molts d’anys com a font de recursos, entre ells la pesca, per a la gent dels pobles que hi vivien a tocar, com és el cas de Tivenys.

Després recorregut pel passeig de ribera cap a l’Assut, fent diferents aturades al bosc per sentir el cant dels ocells, o jugar a la teranyina atarpant espècies invasores, sota l’ombra dels aubes.

En arribar a l’Assut i després de dinar, vam anar a veure l’Assut i a parlar una mica de la seua llarga història. Per últim i abans de emprendre la tornada , ens vam descalçar a la platja fluvial per entrar al riu i descobrir els macròfits, les algues filamentoses i també per agafar mostres d’aigua i esbrinar quins macroinvertebrats hi trobàvem i que ens deia la presència de les diferents espècies respecte a la qualitat d’aigua de l’Ebre en aquell lloc.

Tota una experiència per conèixer l’espai de la Xarxa Natura 2000 apadrinat per les seues classes!!!